דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלח תשעד ראיה אמונית 

מאת    [ 12/06/2014 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 3017 פעמים ]

ערש"ק, ויראום את-פרי הארץ, שלח לך תשע"ד

 

חטאם של המרגלים אשר שלח משה לתור את הארץ הביא לידי עונש לכלל ישראל, במספר הימים אשר-תרתם את-הארץ, ארבעים יום--יום לשנה יום לשנה תשאו את-עו‍נתיכם, ארבעים שנה.בגין חטא זה מתעכבים בני ישראל במדבר למשך ארבעים שנה, קודם כניסתם לארץ ישראל.

יהושע וכלב לא היו בעצת המרגלים.יהושע התברך ע"י משה אדונו שהוסיף לו האות "י" לשמו, ויקרא משה להושע בן-נון, יהושע.אומרת הגמרא הוסיף משה האות "י" לשמו של הושע, לאמר יה יושיעך מעצת מרגלים.על כן מובן מדוע לא חטא.כלב בן יפונה, אומרת התורה ויעלו בנגב, ויבא עד-חברון, מסביר רש"י כולם עלו בנגב, לחברון הלך כלב לבדו, ע"להשתטח על קברי אבותיו שלא יהא ניסת לחבריו להיות בעצתם.

על כלב אשר מתוך עצמו ראה לנכון לבקש ולהתפלל שלא יהא ניסת בעצת חבריו, מגדירו הקב"ה ועבדי כלב, עקב היתה רוח אחרת עמו.כלב יש בו רוח שונה מכולם, רוח ה' שוכנת בו, רוח אחרת.

אומר ה' לשמואל כאשר הולך לחפש מלך אשר יחליף את שאול.רואה שמואל את אליאב, אחיו הגדול של דוד.שמואל בטוח שזהו האיש המיועד למלוכה.אומר לא הקב"ה ויאמר יהוה אל-שמואל, אל-תבט אל-מראהו ואל-גבה קומתו--כי מאסתיהו:  כי לא, אשר יראה האדם--כי האדם יראה לעינים, ויהוה יראה ללבב.ישנה ראיה אנושית וישנה ראיית ה'.ראיית ה' הינה רוח אחרת.

רוח אחרת הינה יכולת ראיה מעבר לנראה לעין.ראיה אשר רואה פנימה, ראיה אשר מהותה ראיה פנימית, ראיה הרואה למהות המתעדת ולא רק למהות הקיימת.

מסופר על רבי אריה לוין, רב האסירים בתקופת המחתרות.ידוע היה הרב אריה לוין, בכבדו כל אדם באשר הוא.תמיד היה ר' אריה מקדים שלום לכל אדם.פעם בשעת לילה מאוחרת, כאשר חוזר ר' אריה מהישיבה לביתו, רואה בחור צעיר.ביקש ר' אריה לגשת אליו ולומר לו שלום.הבחור רואה את ר' אריה ומתחמק מפניו.לבסוף הצליח ר' אריה להגיע לבחור זה, אמר לו שלום עליכם, מדוע ביקשת להיסתר מפניי.עונה לו הבחור, כבוד הרב מכיר את אבי אשר הינו ירא שמים, אך אני אינני כזה ואינני שומר תורה ומצוות.

ר' אריה לוין היה נמוך קומה.עונה הרב אריה לוין לבחור, אל תדאג, הנני נמוך קומה, אינני רואה האם יש על ראשך כיפה אם לא.רואה אני רק עד לגובה הלב.בליבך רואה אני שיהודי אתה.

זוהי רוח אחרת עמו.

טבע העולם, היות האדם לעיתים במצבים אשר אינם נכונים לו, מצבים לעיתים אף קשים מנשוא.בהיות האדם רואה לעיניים, הרי ברור לו כדברי המרגלים באנו, אל-הארץ אשר שלחתנו; וגם זבת חלב ודבש, הוא--וזה-פריה.אפס כי-עז העם, הישב בארץ; והערים, בצרות גדלת מאד, וגם-ילדי הענק, ראינו שם.... לא נוכל, לעלות אל-העם:  כי-חזק הוא, ממנו.זוהי הסתכלות המביאה לידי במדבר הזה יפלו פגריכם.

לעומת המרגלים, כלב עקב היתה רוח אחרת עמו זוכה ל והביאתיו, אל-הארץ אשר-בא שמה, וזרעו, יורשנה.

בלעם בהולכו לקלל את עם ישראל נאמר, ותרא האתון את-מלאך יהוה, לאתון הייתה ראיה אחרת.גם בלעם ראה אחר כך ראיה אחרת ויגל יהוה, את-עיני בלעם, וירא את-מלאך יהוה.

ראייה אמונית מתוך ובזמן ראיית העיניים היא המביאה ליציאה מכל צר וביאה אל הארץ, מביאה להצלחה.

 

פקח יהוה עיניך וראה

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב